Differential effects of the home language and literacy environment on child language and theory of mind and their relation to socioeconomic background





Faculty/Professorship: Developmental Psychology  
Author(s): Ebert, Susanne; Lehrl, Simone  ; Weinert, Sabine  
Title of the Journal: Frontiers in Psychology
ISSN: 1664-1078
Corporate Body: Frontiers Research Foundation
Publisher Information: Lausanne
Year of publication: 2020
Volume: 11
Issue: 29 October 2020
Language(s): English
DOI: 10.3389/fpsyg.2020.555654
Peer Reviewed: Ja
International Distribution: Ja
Document Type: Article
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/49174
Release Date: 17. December 2020
Project: Langfristige Bedeutung früher Entwicklungen und Bildungserfahrungen in Kindergarten und Familie für den Bildungs- und Lebenserfolg junger Erwachsener im Alter von 18 Jahren
Langfristige bereichsspezifische und globale Effekte frühkindlicher Entwicklungen und Bildungserfahrungen: Eine interdisziplinäre Längsschnittstudie (Teilprojekt; BiKSplus)