Differential effects of the home language and literacy environment on child language and theory of mind and their relation to socioeconomic background
Faculty/Professorship: | Developmental Psychology |
Author(s): | Ebert, Susanne; Lehrl, Simone ![]() ![]() |
Title of the Journal: | Frontiers in Psychology |
ISSN: | 1664-1078 |
Corporate Body: | Frontiers Research Foundation |
Publisher Information: | Lausanne |
Year of publication: | 2020 |
Volume: | 11 |
Issue: | 29 October 2020 |
Language(s): | English |
DOI: | 10.3389/fpsyg.2020.555654 |
Peer Reviewed: | Ja |
International Distribution: | Ja |
Type: | Article |
URI: | https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/49174 |
Release Date: | 17. December 2020 |
Project: | Langfristige Bedeutung früher Entwicklungen und Bildungserfahrungen in Kindergarten und Familie für den Bildungs- und Lebenserfolg junger Erwachsener im Alter von 18 Jahren (BiKSplus_3-18) Langfristige bereichsspezifische und globale Effekte frühkindlicher Entwicklungen und Bildungserfahrungen: Eine interdisziplinäre Längsschnittstudie (Teilprojekt; BiKSplus) |

originated at the
University of Bamberg
University of Bamberg