Long-term and domain-specific relations between the early years home learning environment and students’ academic outcomes in secondary school





Faculty/Professorship: Developmental Psychology  ; Early Childhood Education and Care 
Author(s): Lehrl, Simone  ; Ebert, Susanne; Blaurock, Sabine ; Roßbach, Hans-Günther ; Weinert, Sabine  
Title of the Journal: School effectiveness and school improvement : an international journal of research, policy and practice
ISSN: 0924-3453
Publisher Information: Abingdon : Routledge
Year of publication: 2020
Volume: 31
Issue: 1
Pages: 102-124
Language(s): English
DOI: 10.1080/09243453.2019.1618346
Document Type: Article
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/47453
Release Date: 5. March 2020
Project: Langfristige bereichsspezifische und globale Effekte frühkindlicher Entwicklungen und Bildungserfahrungen: Eine interdisziplinäre Längsschnittstudie
Langfristige Bedeutung früher Entwicklungen und Bildungserfahrungen in Kindergarten und Familie für den Bildungs- und Lebenserfolg junger Erwachsener im Alter von 18 Jahren