The roles of receptive and productive language in children’s socioemotional development





Faculty/Professorship: Developmental Psychology  
Author(s): Rose, Elisabeth; Weinert, Sabine  ; Ebert, Susanne
Title of the Journal: Social Development
ISSN: 1467-9507
Publisher Information: Oxford : Wiley-Blackwell
Year of publication: 2018
Volume: 27
Issue: 4
Pages: 777-792
Language(s): English
DOI: 10.1111/sode.12317
Peer Reviewed: Ja
International Distribution: Ja
Type: Article
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/44652
Year of publication: 30. October 2018
Project: Langfristige Bedeutung früher Entwicklungen und Bildungserfahrungen in Kindergarten und Familie für den Bildungs- und Lebenserfolg junger Erwachsener im Alter von 18 Jahren (BiKSplus_3-18)
Langfristige bereichsspezifische und globale Effekte frühkindlicher Entwicklungen und Bildungserfahrungen: Eine interdisziplinäre Längsschnittstudie (Teilprojekt; BiKSplus)