Long-term relations between children’s language, the home literacy environment, and socioemotional development from ages 3 to 8





Faculty/Professorship: Developmental Psychology  
Author(s): Rose, Elisabeth; Lehrl, Simone ; Ebert, Susanne; Weinert, Sabine  
Title of the Journal: Early Education and Development
ISSN: 1040-9289
Publisher Information: Philadelphia, Pa. : Routledge, Taylor & Francis
Year of publication: 2018
Volume: 29
Issue: 3
Pages: 342-356
Language(s): English
DOI: 10.1080/10409289.2017.1409096
Peer Reviewed: Ja
International Distribution: Ja
Type: Article
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/44504
Year of publication: 20. September 2018
Project: Langfristige Bedeutung früher Entwicklungen und Bildungserfahrungen in Kindergarten und Familie für den Bildungs- und Lebenserfolg junger Erwachsener im Alter von 18 Jahren (BiKSplus_3-18)
Langfristige bereichsspezifische und globale Effekte frühkindlicher Entwicklungen und Bildungserfahrungen: Eine interdisziplinäre Längsschnittstudie (Teilprojekt; BiKSplus)