Ich bin nicht wie die Anderen - Heirats-/EliteimmigrantInnen aus Brasilien in Franken und die Auswirkungen auf die Kindererziehung




Professorship/Faculty: Fakultät Humanwissenschaften: Abschlussarbeiten 
Author(s): Silva Cruz Brunner, Flávia
Publisher Information: Bamberg : University of Bamberg Press
Year of publication: 2014
Page Count: 495
ISBN: 978-3-86309-256-6
978-3-86309-257-3
Series ; Volume: Schriften aus der Fakultät Humanwissenschaften der Otto-Friedrich-Universität Bamberg  ; 17
Supervisor(s): Mühlfeld, Claus ; Abel, Jürgen
Source/Other editions: Parallel erschienen als Druckausg. in der University of Bamberg Press, 2014 (24,00 EUR)
Year of first publication: 2012
Language(s): German
Remark: 
Zugl.: Bamberg, Univ., Diss., 2012
Link to order the print version: http://www.uni-bamberg.de/ubp/
Licence: German Act on Copyright 
URN: urn:nbn:de:bvb:473-opus4-107284
Abstract: 
Das Ziel dieser Arbeit war, die Konstellationen der deutsch-brasilianischen familiären Lebensformen zu verstehen, insbesondere soll klar werden: Motivation für die binationale Eheschliessung, Lebenstile und Lebensbewältigung binationaler Ehen und wie die Kindererziehung, Schulleben und die Interaktion mit der (neuen) Umgebung gestaltet werden. Dieser Arbeit soll zum denken anregen, wie man diese “neuen Bürger“ in die deutsch Kultur integrieren kann, ohne die brasilianische Kultur und die portugiesische Sprache zu diskrimminieren und/oder zu zestören, umd zwar so, dass diese Kinder nicht als “Schulversager” enden und an den Rand der Gesellschaft geschoben werden. Deutschland wird zwar “noch” nicht offiziel als Einwanderungsland gesehen, aber die Realität sieht anders aus. Brasilien wird immer noch in weiten Teilen der deutschen Bevölkerung als Entwicklungsland gesehen, aber BRICs zeigt etwas anders.

The aim of this work was to understand the German-Brazilian different way to live in family. Specially to understand the motivation to marry a foreigner. It was very important to understand how these families interacted, particulary when there were children involved, and how they were/are educated. Education is here to be understood as family values, school life and the interaction with the new environment after immigrate. This research should provoke new thoughts, e.g. how the “new citizens” can be integrate in the German culture, without losing their own cultural roots and language (Brazilian Portuguese)or having their roots putted as valueless. This means that these children should not be ending as a “school flop” and landing at the society's margin. Germany isn't yet seen as an oficial immigration country, but everyday we see that the reality is different. Brazil is still at the german common-sense seen a fountain of misery, but BRICs shows the real face of the country.
SWD Keywords: Binationale Ehe ; Interkulturelle Erziehung ; Interkulturelle Sozialarbeit ; Online-Publikation
Deutschland ; Brasilien ; Binationale Ehe ; Online-Publikation
Keywords: Deutsch-brasilianisch, Heiratsimmigrantinnen, Eliteimmigranten, Kindererziehung, BRIC, Integration, Habitus., German-brazilian, marriage migration, elite migration, children education, BRIC, integration, habitus
DDC Classification: 360 Social problems & social services  
RVK Classification: DS 7400   
Document Type: Doctoralthesis
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/6576
metadata.ubg.intern.opusdatepublished: 16. January 2015

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