Die historische Dimension religiösen Lernens : Status Quo und Perspektiven einer Kirchengeschichtsdidaktik im Horizont des Religionsunterrichts
Faculty/Professorship: | Religious Education |
Author(s): | Lindner, Konstantin ![]() |
Publisher Information: | Bamberg : Otto-Friedrich-Universität |
Year of publication: | 2023 |
Pages: | 65-81 |
Source/Other editions: | Zeitschrift für Geschichtsdidaktik/Beihefte, (2016), 12, Geschichte im interdisziplinären Diskurs : Grenzziehungen - Grenzüberschreitungen - Grenzverschiebungen, S. 65-81. - ISSN: 2198-5391 |
is version of: | 10.14220/9783737006354.65 |
Year of first publication: | 2016 |
Language(s): | German |
Licence: | German Act on Copyright |
URN: | urn:nbn:de:bvb:473-irb-594906 |
Abstract: | - |
GND Keywords: | Deutschland; Religionsunterricht; Kirchengeschichte; Didaktik |
Keywords: | Kirchengeschichtsdidaktik, Religionsunterricht |
DDC Classification: | 370 Education |
RVK Classification: | BU 5000 |
Type: | Article |
URI: | https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/59490 |
Release Date: | 23. May 2023 |
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
fisba59490.pdf | 1.18 MB | View/Open |

originated at the
University of Bamberg
University of Bamberg