Options
#networkframework : Framework Information Literacy Lessons (FILL) aus der Praxis für die Praxis
Sauerwein, Tessa (2022): #networkframework : Framework Information Literacy Lessons (FILL) aus der Praxis für die Praxis, in: Bibliotheksdienst, Berlin: De Gruyter Saur, Jg. 56, Nr. 10–11, S. 638–646, doi: 10.1515/bd-2022-0099.
Faculty/Chair:
Author:
Title of the Journal:
Bibliotheksdienst
ISSN:
2194-9646
0006-1972
Corporate Body:
FernUniversität Hagen
Publisher Information:
Year of publication:
2022
Volume:
56
Issue:
10-11
Pages:
Language:
German
DOI:
Abstract:
Digitale Informationskompetenz (IK) ist die Zukunft. Das erfordert neue Ideen und interaktive Wege der Vermittlung, aber vor allem die agile Vernetzung von Bibliotheken. Aber wie können wir diesen Herausforderungen gemeinsam begegnen und unsere Kurse zur IK nachhaltig und innovativ gestalten? Dieser Leitfrage geht der folgende Beitrag nach und präsentiert als Lösungsansatz das neue #networkframework. Es stärkt länderübergreifenden Austausch, vernetzt Aktivitäten und verbreitet Praxisbeispiele rund um das Framework Informationskompetenz in der Hochschulbildung (Framework): Diese Framework Information Literacy Lessons (FILL) stellt #networkframework im Open Access zur Nachnutzung zur Verfügung.
Digital information literacy (IL) is the future, and that calls for new concepts and interactive paths of communication, and, more importantly, agile networking platforms for libraries. So how can we jointly meet these challenges and offer IL courses on a sustainable and innovative basis? The article addresses these questions suggesting the new #networkframework as a viable solution. Improving national and international exchange, it bundles networks activities and disseminates practical examples around the Framework Information Literacy in Higher Education (Framework): The Framework Information Literacy Lessons (FILL) are now made available via open access by #networkframework for further use.
GND Keywords:
Informationskompetenz
Keywords: ; ; ; ;
#networkframework
FILL
Framework Information Literacy Lessons
Informationskompetenz
information literacy
DDC Classification:
RVK Classification:
Peer Reviewed:
Yes:
International Distribution:
Yes:
Open Access Journal:
Yes:
Type:
Article
Activation date:
May 9, 2023
Versioning
Question on publication
Permalink
https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/59367