Bildungsgerechtigkeit durch Governance : Globale Vernetzung und Handlungskoordination nichtstaatlicher Schulen am Beispiel GPENreformation




Faculty/Professorship: Foundations in Education  
Author(s): Plötz, Evi  ; Kastner, Annika
Publisher Information: Bamberg : Otto-Friedrich-Universität
Year of publication: 2022
Pages: 19-24
Source/Other editions: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik, 44 (2021), 4, S. 19-24 - ISSN: 2699-5549
is version of: 10.31244/zep.2021.04.04
Year of first publication: 2021
Language(s): German
Licence: Creative Commons - CC BY-NC-ND - Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International 
URN: urn:nbn:de:bvb:473-irb-555878
Abstract: 
In zahlreichen Ländern der Welt sind neben staatlichen auch zivilgesellschaftliche Akteure wie beispielsweise Kirchen oder andere Religionsgemeinschaften an der Steuerung und Gestaltung von Bildungssystemen beteiligt. Im vorliegenden Beitrag wird am Beispiel von GPENreformation diskutiert, wie kirchliche Schulnetzwerke im Sinne von Global Educational Governance weltweit zur Herstellung von Bildungsgerechtigkeit beitragen.

In many countries of the world, civil society actors such as churches or other religious communities are involved in the development and steering of education systems alongside state actors. This article uses the example of GPENreformation to discuss how church school networks contribute to the production of educational justice worldwide in the sense of global educational governance.
GND Keywords: Bildungsforschung
Keywords: Global Educational Governance, Bildungsgerechtigkeit, Netzwerke, Educational Justice, Networks
DDC Classification: 370 Education  
RVK Classification: DI 3009   
Type: Article
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/55587
Release Date: 20. October 2022

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