Beteiligung von Grundschulkindern im Kunstunterricht des zweiten Schuljahres : Zur Bedeutung von individuellen Voraussetzungen und den drei Basisdimensionen der Unterrichtsqualität für die Quantität und Qualität der Beiträge von Lernenden





Faculty/Professorship: Primary Education  
Author(s): Hess, Miriam  ; Denn, Ann-Katrin; Lipowsky, Frank
Alternative Title: Student participation in art lessons in the second grade of elementary school : on the importance of individual student characteristics and the three basic dimensions of teaching quality for the quantity and quality of student contributions
Title of the Journal: Unterrichtswissenschaft : Zeitschrift für Lernforschung
ISSN: 0340-4099, 2520-873X
Publisher Information: Wiesbaden : Springer VS
Year of publication: 2022
Volume: 50
Pages: 50
Language(s): German
DOI: 10.1007/s42010-022-00148-9
Peer Reviewed: Ja
International Distribution: Nein
Open Access Journal: Ja
Type: Article
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/54035
Release Date: 17. May 2022
Project: Gestaltung und Qualität von Kunstunterricht