Affektive Perspektivenübernahme beim Verstehen literarischer Texte im Grundschulalter und ihre Bedeutung für Leseeinstellungen und Textverstehen
Faculty/Professorship: | Centre for Teacher Training (ZLB) ; Empirical Educational Research |
Author(s): | Heyne, Nora ![]() ![]() |
Alternative Title: | Affective perspective-taking in Literary Text Reception and its Importance to Reading Attitudes and Text Comprehension |
Title of the Journal: | Diskurs Kindheits- und Jugendforschung |
ISSN: | 1862-5002 |
Publisher Information: | Leverkusen : Budrich |
Year of publication: | 2021 |
Volume: | 16 |
Issue: | 4 |
Pages: | 496-509 |
Language(s): | German |
DOI: | 10.3224/diskurs.v16i4.08 |
Peer Reviewed: | Ja |
International Distribution: | Nein |
Type: | Article |
URI: | https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/53699 |
Release Date: | 4. April 2022 |
Project: | Perspektivenübernahme beim Lesen literarischer Texte |

originated at the
University of Bamberg
University of Bamberg