Effekte der Konzeption "Lesen durch Schreiben" auf verschiedene Teilbereiche lauttreuer und orthografischer Verschriftung in der Mitte des ersten Schuljahres





Faculty/Professorship: Primary Education  
Author(s): Hess, Miriam  ; Denn, Ann-Katrin; Kirschhock, Eva-Maria; Lorenz-Krause, Alena; Lipowsky, Frank
Alternative Title: Effects of the conception “Reading through Writing” on different subareas of phonetic and orthographic spelling in the middle of first grade
Title of the Journal: Zeitschrift für Grundschulforschung
ISSN: 1865-3553
Publisher Information: Wiesbaden : Springer VS
Year of publication: 2020
Issue: 13
Pages: 317-337
Language(s): German
DOI: 10.1007/s42278-020-00087-3
Peer Reviewed: Ja
Type: Article
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/50581
Release Date: 27. July 2021
Project: Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschulkindern