Zum Nutzen der Meta-Analyse in der Evaluation von Sprachförderkonzepten am Beispiel der phonologischen Bewusstheit






Faculty/Professorship: Empirical Educational Research ; Foundations in Education  
Author(s): Pfost, Maximilian  ; Borgstede, Matthias  
Alternative Title: What can we learn from meta-analyses in the evaluation of intervention concepts in language development? The example of teaching phonological awareness skills
Title of the compilation: Evidenzbasierte Überprüfung von Sprachförderkonzepten im Elementarbereich
Editors: Blatter, Kristine; Groth, Katarina; Hasselhorn, Marcus
Publisher Information: Wiesbaden : Springer VS
Year of publication: 2020
Pages: 31-49
ISBN: 978-3-658-26437-6
978-3-658-26438-3
Language(s): German
DOI: 10.1007/978-3-658-26438-3_2
Peer Reviewed: Ja
Type: Contribution to an Articlecollection
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/47824
Release Date: 25. May 2020