Predicting reading literacy in primary school : The contribution of various language indicators in preschool
Faculty/Professorship: | Developmental Psychology |
Author(s): | Ebert, Susanne; Weinert, Sabine ![]() |
Publisher Information: | Bamberg : opus |
Year of publication: | 2018 |
Pages: | 57 |
Source/Other editions: | Ursprünglich in: The development of reading literacy from early childhood to adolescence : empirical findings from the Bamberg BiKS longitudinal studies / ed. by Maximilian Pfost, Cordula Artelt, and Sabine Weinert. - Bamberg, 2013. - (Schriften aus der Fakultät Humanwissenschaften der Otto-Friedrich-Universität Bamberg ; 14), Seite 93-149 |
Year of first publication: | 2013 |
Language(s): | English |
DOI: | 10.20378/irbo-51696 |
Licence: | German Act on Copyright |
URL: | https://opus4.kobv.de/opus4-bamberg/frontdoor/i... |
URN: | urn:nbn:de:bvb:473-opus4-516964 |
Type: | Contribution to an Articlecollection |
URI: | https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/43596 |
Year of publication: | 18. April 2018 |
Project: | Langfristige bereichsspezifische und globale Effekte frühkindlicher Entwicklungen und Bildungserfahrungen: Eine interdisziplinäre Längsschnittstudie (Teilprojekt; BiKSplus) Entwicklungsbeziehungen zwischen kognitiv-sprachlichem Kompetenzerwerb, Selbststeuerung und Merkmalen der Erwachsenen-Kind-Interaktion (Teilprojekt 3) |
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Ebert_Weinert_Preschool_A3a.pdf | 433.32 kB | View/Open |

originated at the
University of Bamberg
University of Bamberg