Anbahnung von Reflexivität im Praktikum. Empirische Befunde zur Wirkung von Beobachtungsaufgaben im Grundschulpraktikum





Professorship/Faculty: Lehrstuhl für Schulpädagogik 
Author(s): Rahm, Sibylle ; Lunkenbein, Martin
Alternative Title: Developing reflexivity in student teacher internships. Empirical evidence on the impact of classroom observation in elementary schools
Title of the compilation: Schulpraktika in der Lehrerbildung : theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte
Pedagogical field experiences in teacher education : theoretical foundations, programmes, processes, and effects
Editors: Arnold, Karl-Heinz; Gröschner, Alexander; Hascher, Tina
Publisher Information: Münster [u.a.] : Waxmann
Year of publication: 2014
Pages / Size: S. 237 - 256
ISBN: 978-3-8309-3057-0
Language(s): German
Document Type: Contribution to an Articlecollection
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/3166
Release Date: 14. April 2014