Preschool and primary school influences on the development of children's early numeracy skills between the ages of 3 and 7 years in Germany





Faculty/Professorship: Early Childhood Education and Care ; Developmental Psychology  
Faculty/Professorship: Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi) 
Author(s): Anders, Yvonne ; Große, Christiane ; Roßbach, Hans-Günther ; Ebert, Susanne; Weinert, Sabine  
Title of the Journal: School effectiveness and school improvement : an international journal of research, policy and practice
ISSN: 0924-3453
Publisher Information: Abingdon : Routledge
Year of publication: 2013
Volume: 24
Issue: 2
Pages: 195-211 ; Illustrationen
Language(s): English
DOI: 10.1080/09243453.2012.749794
URL: http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/0924...
Type: Article
URI: https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/1716
Year of publication: 24. June 2013
Project: Langfristige bereichsspezifische und globale Effekte frühkindlicher Entwicklungen und Bildungserfahrungen: Eine interdisziplinäre Längsschnittstudie
Entwicklungsbeziehungen zwischen kognitiv-sprachlichem Kompetenzerwerb, Selbststeuerung und Merkmalen der Erwachsenen-Kind-Interaktion (Teilprojekt 3)