Options
Social Entrepreneurship Education in der Lehrkräftebildung : Didaktische Gestaltung eines Moduls und Ergebnisse der formativen Evaluation
Benning, Anna; Gerholz, Karl-Heinz (2023): Social Entrepreneurship Education in der Lehrkräftebildung : Didaktische Gestaltung eines Moduls und Ergebnisse der formativen Evaluation, in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Wien: ÖGHD, Jg. 18, Nr. 4, S. 191–207, doi: 10.21240/zfhe/18-04/11.
Faculty/Chair:
Author:
Alternative Title:
Social entrepreneurship education in teacher education : A university course design and the results of a formative evaluation
Title of the Journal:
Zeitschrift für Hochschulentwicklung
ISSN:
2219-6994
Publisher Information:
Year of publication:
2023
Volume:
18
Issue:
4
Pages:
Language:
German
Abstract:
Zur Erreichung einer nachhaltigen Entwicklung in der Gesellschaft gewinnen Bildung für Nachhaltige Entwicklung sowie Social Entrepreneurship an Bedeutung. Hochschulen kommt daher die Rolle zu, Bildungsangebote, die nachhaltiges, sozialunternehmerisches Denken und Handeln fördern, verstärkt zu realisieren. Insbesondere in der universitären Lehrkräftebildung erscheint dies zukunftsweisend, da Lehrkräfte diese bei den jüngeren Generationen bereits früh anstoßen können. Im Beitrag wird ein Modul vorgestellt, das mit dem Ziel entwickelt wurde, Lehramtsstudierende zu Multiplikator:innen für Social Entrepreneurship auszubilden.
The vision of achieving sustainable social development implies a strong focus on sustainability education and social entrepreneurship. Therefore, universities should expand the range of learning opportunities they offer in this area. This seems especially promising in teacher education, as teachers can foster sustainable, social entrepreneurial thinking among young generations. This paper presents a university course that seeks to enable and encourage teacher trainees to act as multipliers for social entrepreneurship.
Keywords: ; ; ; ; ; ; ; ;
Social Entrepreneurship Education
Bildung für Nachhaltige Entwicklung
Nachhaltigkeit
Unternehmer:innengeist
Lehrkräftebildung
Education for Sustainable Development (ESD)
sustainability
entrepreneurship
teacher training
Peer Reviewed:
Yes:
Type:
Article
Activation date:
November 15, 2024
Versioning
Question on publication
Permalink
https://fis.uni-bamberg.de/handle/uniba/104636