Results 1-20 of 57 (Show all)

TitleYear of publicationAuthor(s)
Expected Valence Predicts Choice in a Recurrent Decision Task uniba/489772021Jäger, Daniel  ; Boltzmann, Melanie; Rollnik, Jens D.; Rüsseler, Jascha  
Functional illiteracy and developmental dyslexia: looking for common roots. A systematic review. uniba/496192021Vagvölgyi, Reka; Bergström, Kirsten; Bujalic, Alexander; Klatte, Maria; Fernandes, Tania; Grosche, Michael; Huettig, Falk; Rüsseler, Jascha  ; Lachmann, Thomas
Expected Valence Predicts Choice in a Recurrent Decision Task uniba/489792020Jäger, Daniel  ; Boltzmann, Melanie; Rollnik, Jens D.; Rüsseler, Jascha  
Changed functional connectivity at rest in functionalilliterates after extensive literacy training uniba/480622020Mohammadi, Bahram; Münte, Thomas F.; Cole, David M; Sami, Amir; Boltzmann, Melanie; Rüsseler, Jascha  
Functional and structural neural plasticity effects of literacy acquisition in adulthood uniba/457932019Boltzmann, Melanie; Münte, Thomas; Mohammadi, Bahram; Rüsseler, Jascha  
Funktionaler Analphabetismus uniba/457762019Rüsseler, Jascha  
Funktionaler Analphabetismus in Deutschland - Größenordnung, Ursachen, Interventionen. uniba/458092019Rüsseler, Jascha  ; Boltzmann, Melanie; Grosche, Michael
Performance monitoring and correct response significance in conscientious individuals uniba/458712019Imhof, Mike; Rüsseler, Jascha  
Performance monitoring and correct response significance in conscientious individuals uniba/460552019Imhof, Mike; Rüsseler, Jascha  
Does EEG activity during painful stimulation mirror more closely the noxious stimulus intensity or the subjective pain sensation? uniba/457742018Bunk, Stefanie; Lautenbacher, Stefan ; Rüsseler, Jascha  ; Müller, Karin; Schultz, Jana; Kunz, Miriam
Neuronale Veränderungen durch Schriftspracherwerb im Erwachsenenalter uniba/436542018Boltzmann, Melanie; Rüsseler, Jascha  
Audio-visual speech perception in adult readers with dyslexia: an fMRI study uniba/431262017Rüsseler, Jascha  ; Ye, Zheng; Gerth, Ivonne; Szycik, Gregor; Münte, Thomas
On the influence of informational content and key-response effect mapping on implicit learning and error monitoring in the serial reaction time (SRT) task uniba/430962017Rüsseler, Jascha  ; Wiswede, Daniel; Münte, Thomas
Audio-visual speech integration in the superior temporal region is dysfunctional in dyslexia uniba/430992017Ye, Zheng; Rüsseler, Jascha  ; Gerth, Ivonne; Münte, Thomas; Szycik, Gregor R.
Structural changes in functionally illiterate adults after intensive training uniba/419442017Boltzmann, Melanie; Mohammadi, Bahram; Samii, Amir; Münte, Thomas; Rüsseler, Jascha  
Low arousing positive affect broadens visual attention and alters the thought-action repertoire while broadened visual attention does not uniba/414132016Jäger, Daniel  ; Rüsseler, Jascha  
Zentrale theoretische Ansätze und ihr Einfluss auf unser Denken und Handeln beim funktionalen Analphabetismus uniba/412722016Grosche, Michael; Wohne, Anne; Rüsseler, Jascha  
Low arousing positive affect broadens visual attention and alters the thought-action repertoire while broadened visual attention does not uniba/412972016Jäger, Daniel  ; Rüsseler, Jascha  
AlphaPlus : ein Alphabetisierungsprogramm zur Förderung der Schriftsprachkompetenz Erwachsener uniba/408472015Boltzmann, Melanie; Aulbert-Siepelmeyer, Annegret; Rüsseler, Jascha  ; Warnke, Ralph; Menkhaus, Klaus; Overlander, Olaf
AlphaPlus: Ein Alphabetisierungsprogramm zur Förderung der Schriftsprachkompetenz Erwachsener uniba/401752015Boltzmann, Melanie; Aulbert-Siepelmeyer, Annegret; Rüsseler, Jascha  ; Warnke, Ralph; Menkhaus, Klaus; Overlander, Olaf