Results 1-20 of 75 (Show all)

TitleYear of publicationAuthor(s)
Policy Brief zum fünften Zwischenbericht zur wissenschaftlichen Evaluation des Bundesprogramms „Sprach-Kitas: Weil Sprache der Schlüssel zur Welt ist : Ergebnisse der Beobachtungsstudie zur pädagogischen Qualität in ausgewählten Sprach-Kitas uniba/531282022Anders, Yvonne ; Kluczniok, Katharina ; Ballaschk, Itala; Bartels, Kai Caroline; Blaurock, Sabine ; Grimmer, Julia ; Große, Christiane ; Hummel, Theresia ; Kurucz, Csaba ; Resa, Elisabeth; Then, Sebastian  ; Wieduwilt, Nadine; Roßbach, Hans-Günther
Transition Kindergarten/Grundschule uniba/480442020Kluczniok, Katharina
Überzeugungen von Erzieherinnen und Erziehern, Lehrpersonen und Eltern zur Relevanz vorschulischer Förderung uniba/480462020Pohlmann-Rother, Sanna; Kluczniok, Katharina ; Wehner, Franziska
Der Morgenkreis in Kindertageseinrichtungen – Untersuchung eines alltäglichen pädagogischen Settings uniba/487972020Burghardt, Lars  ; Kluczniok, Katharina
Policy Brief zum vierten Zwischenbericht zur wissenschaftlichen Evaluation des Bundesprogramms „Sprach-Kitas: Weil Sprache der Schlüssel zur Welt ist“ : Ergebnisse zur nachhaltigen Wirkung des Bundesprogramms uniba/540402020Anders, Yvonne ; Kluczniok, Katharina ; Bartels, Kai Caroline; Blaurock, Sabine ; Grimmer, Julia ; Große, Christiane ; Hummel, Theresia ; Kurucz, Csaba ; Resa, Elisabeth; Then, Sebastian  ; Wieduwilt, Nadine; Roßbach, Hans-Günther
Entwicklungspsychologie des Kindes beim Übergang Kindergarten/Grundschule uniba/469102019Kluczniok, Katharina
Überzeugungen von Erzieherinnen und Erziehern, Lehrpersonen und Eltern zur Relevanz vorschulischer Förderung uniba/469112019Pohlmann-Rother, Sanna; Kluczniok, Katharina ; Wehner, Franziska
Wie verbringen Kinder im Kindergarten ihre Zeit? uniba/457632019Schmidt, Thilo; Riedmeier, Magdalena; Zimmermann, Norman; Kluczniok, Katharina
Wirkungsforschung im Bereich der Kindertagesbetreuung uniba/457332019Kluczniok, Katharina ; Roßbach, Hans-Günther
Basic care, play, and teaching : the home learning environment and the ‘developmental gradient’ in time use with children uniba/432692018Blaurock, Sabine ; Kluczniok, Katharina
Kindergarten-Skala-Erweiterung : Feststellung und Unterstützung bereichsspezifischer pädagogischer Qualität uniba/436912018Kluczniok, Katharina ; Roßbach, Hans-Günther
Vorschulerziehung uniba/433552018Kluczniok, Katharina ; Fried, Lilian
Kindergarten-Skala-Erweiterung : Deutsche Fassung der ECERS-E. The Four Curricular Subscales Extension to the Early Childhood Environment Rating Scale (ECERS-R) 4th Edition, 2011 von Kathy Sylva, Iram Siraj-Blatchford und Brenda Taggart uniba/437252018Kluczniok, Katharina ; Nattefort, Rebecca
Relations between socio-economic risk factors, home learning environment and children’s language competencies: Findings from a German study uniba/446902018Kluczniok, Katharina ; Mudiappa, Michael
Interaktionsqualität in Kindertageseinrichtungen - Eine vergleichende Betrachtung standardisierter gruppen- und zielkindbezogener Erhebungsverfahren uniba/450232018Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried; Kluczniok, Katharina ; Riedmeier, Magdalena
Pädagogische Qualität im Kindergarten uniba/445802018Kluczniok, Katharina
Influences of an academically oriented preschool curriculum on the development of children : are there negative consequences for the children's socio-emotional competencies? uniba/532242018Kluczniok, Katharina ; Anders, Yvonne ; Sechtig, Jutta ; Roßbach, Hans-Günther
Early Family Risk Factors and Home Learning Environments as Predictors of Children's Early Numeracy Skills Through Preschool uniba/418592017Kluczniok, Katharina
Instructional quality in school entrance phase and its influence on students’ vocabulary development: empirical findings from the German longitudinal study BiKS uniba/428932017Große, Christiane ; Kluczniok, Katharina ; Roßbach, Hans-Günther
Quality of toddler childcare : Can it be assessed with questionnaires? uniba/425632017Linberg, Anja; Kluczniok, Katharina ; Burghardt, Lars  ; Freund, Jan-David