Results 1-15 of 15

TitleYear of publicationAuthor(s)
Social inequality and educational decisions in the life course uniba/43292011Stocké, Volker; Blossfeld, Hans-Peter ; Hoenig, Kerstin; Sixt, Michaela
Norms and Rationality in Electoral Participation and the Rescue of Jews in WWII: An Application of the Model of Frame Selection uniba/40762010Kroneberg, Clemens; Yaish, Meir; Stocké, Volker
Der Beitrag der Theorie rationaler Entscheidung zur Erklärung von Bildungsungleichheit uniba/40822010Stocké, Volker
Schulbezogenes Sozialkapital und Schulerfolg der Kinder: Kompetenzvorsprung oder statistische Diskriminierung durch Lehrkräfte? uniba/41202010Stocké, Volker
Adaptivität oder Konformität? Die Bedeutung der Bezugsgruppe und der Leistungsrealität der Kinder rur die Entwicklung elterlicher Bildungsaspirationen am Ende der Grundschulzeit uniba/193522009Stocké, Volker
Sattler, Sebastian, Plagiate in Hausarbeiten : Erklärungsmodelle mit Hilfe der Rational Choice Theorie : Hamburg, 2007 uniba/202262009Stocké, Volker
Herkunftsstatus und Sekundarschulwahl. Die relative Bedeutung primärer und sekundärer Effekte uniba/189852008Stocké, Volker
Schauenberg, Magdalena, Übertrittsentscheidungen nach der Grundschule : empirische Analysen zu familialen Lebensbedingungen und Rational-Choice : München, 2007 uniba/189962008Stocké, Volker
Response Privacy and Elapsed Time since Election Day as Determinants for Vote Overreporting uniba/189872007Stocké, Volker
Political Involvement and Memory Failure as Interdependent Determinants of Vote Overreporting uniba/189912007Stocké, Volker
Measures of Desirability Beliefs and Their Validity as Indicators for Socially Desirable Responding uniba/189992007Stocké, Volker; Hunkler, Christian
The Interdependence of Determinants for the Strength and Direction of Social Desirability Bias in Racial Attitude Surveys uniba/189892007Stocké, Volker
Determinants and Consequences of Survey Respondents' Social Desirability Beliefs about Racial Attitudes uniba/190352007Stocké, Volker
Explaining Educational Decision and Effects of Families' Social Class Position: An Empirical Test of the Breen-Goldthorpe Model of Educational Attainment uniba/190392007Stocké, Volker
Framing und Rationalität : die Bedeutung der Informationsdarstellung für das Entscheidungsverhalten uniba/189932000Stocké, Volker