Results 1-20 of 25 (Show all)

TitleYear of publicationAuthor(s)
Development of competencies across the life course uniba/455702019Weinert, Sabine  ; Artelt, Cordula  ; Prenzel, Manfred; Senkbeil, Martin; Ehmke, Timo; Carstensen, Claus H. ; Lockl, Kathrin
Kompetenztestung bei Grundschulkindern: Differenzielle Effekte unterschiedlicher Testbedingungen uniba/440732018Lockl, Kathrin ; Händel, Marion; Artelt, Cordula  
Predicting school achievement from early theory of mind : Differential effects on achievement tests and teacher ratings uniba/417472017Lockl, Kathrin ; Ebert, Susanne; Weinert, Sabine  
Metacognitive knowledge in young children : Development of a new test procedure for first graders uniba/404702016Lockl, Kathrin ; Händel, Marion; Haberkorn, Kerstin; Weinert, Sabine  
Kompetenztestung bei Schülerinnen und Schülern mit Förderschwerpunkt Lernen : Effekte unterschiedlicher Testbedingungen am Beispiel eines Tests zum metakognitiven Wissen uniba/219422015Händel, Marion; Lockl, Kathrin ; Heydrich, Jana; Weinert, Sabine  ; Artelt, Cordula  ; Gresch, Cornelia
Metacognitive knowledge in children at early elementary school uniba/208292014Haberkorn, Kerstin; Lockl, Kathrin ; Pohl, Steffi; Ebert, Susanne; Weinert, Sabine  
Assessment of metacognitive knowledge in students with special educational needs uniba/62672014Händel, Marion; Lockl, Kathrin ; Heydrich, Jana; Weinert, Sabine  ; Artelt, Cordula  
Internal and external influences on vocabulary development in preschool children uniba/16882013Ebert, Susanne; Lockl, Kathrin ; Weinert, Sabine  ; Anders, Yvonne ; Kluczniok, Katharina ; Roßbach, Hans-Günther
Disparitäten im Wortschatzerwerb: Zum Einfluss des Arbeitsgedächtnisses und der Anregungsqualität in Kindergarten und Familie auf den Erwerb lexikalischen Wissens uniba/4502012Weinert, Sabine  ; Ebert, Susanne; Lockl, Kathrin ; Kuger, Susanne
Heterogenität als Herausforderung. Sprachliche Kompetenzunterschiede zwischen Kindern uniba/56482011Weinert, Sabine  ; Ebert, Susanne; Lockl, Kathrin ; Müller, Thomas
Self-paced study time as a cue for recall predictions across school age uniba/42722010Hoffmann-Biencourt, Anja; Lockl, Kathrin ; Schneider, Wolfgang; Ackerman, Rakefet; Koriat, Asher
Entwicklung des Metagedächtnisses bei Kindern und Jugendlichen uniba/42772010Lockl, Kathrin
Kognitive Grundlagen: Denken, Gedächtnis und Metakognition uniba/42242010Lockl, Kathrin ; Schneider, Wolfgang
The easily learned, easily remembered heuristic in children uniba/192672009Koriat, Asher; Ackerman, Rakefet; Lockl, Kathrin ; Schneider, Wolfgang
The memorizing-effort heuristic in judgments of learning: A developmental perspective uniba/192662009Koriat, Asher; Ackerman, Rakefet; Lockl, Kathrin ; Schneider, Wolfgang
Sprachförderung uniba/158032008Weinert, Sabine  ; Lockl, Kathrin
Procedural metacognition in children: Evidence for developmental trends uniba/182582008Schneider, W.; Lockl, Kathrin
Knowledge About the Mind : Links Between Theory of Mind and Later Metamemory uniba/165682007Lockl, Kathrin ; Schneider, Wolfgang
Entwicklung von Metakognition uniba/154812007Lockl, Kathrin ; Schneider, Wolfgang
Precursors of metamemory in young children: The role of theory of mind and metacognitive vocabulary uniba/144332006Lockl, Kathrin