Browsing by Author: Schmitz, Andreas

Showing results 1 to 18 of 18
TitleYear of publicationAuthor(s)
Catherine Hakim : Erotic Capital: the Power of Attraction in the Boardroom and the Bedroom uniba/7502012Schmitz, Andreas; Blossfeld, Hans-Peter
Do Women Pick up lies before Men? The Association between Gender, Deception Patterns, and Detection Modes in Online Dating uniba/17782013Schmitz, Andreas; Zillmann, Doreen; Blossfeld, Hans-Peter
Einleitung zur Ad-hoc-Gruppe: Onlinedating - Neue Wege der Partnerwahl uniba/32902010Blossfeld, Hans-Peter ; Schulz, Florian  ; Schmitz, Andreas
Elective Affinities 2.0? A Bourdieusian Approach to Couple Formation and the Methodology of E-Dating uniba/18152012Schmitz, Andreas
Die empirische Konstruktion des "sozialen Raumes" uniba/7452013Blasius, Jörg; Schmitz, Andreas
Gibt es erotisches Kapital? Anmerkungen zu körperbasierter Anziehungskraft und Paarformation bei Hakim und Bourdieu uniba/18092013Schmitz, Andreas; Riebling, Jan Rasmus
Identifying Artificial Actors in E-Dating –A Probabilistic Segmentation Based on Interactional Pattern Analysis uniba/7142012Schmitz, Andreas; Yanenko, Olga ; Hebing, Marcel
Die Integration von Befragungs- und Prozessdaten einer Online- Kontaktbörse uniba/188692009Blossfeld, Hans-Peter ; Schulz, Florian  ; Schmitz, Andreas; Klein, Doreen; Skopek, Jan
Introduction to the special issue Online dating: Social innovation and a tool for research on partnership formation uniba/49892011Blossfeld, Hans-Peter ; Schmitz, Andreas
Lügner haben kurze Beine. Zum Zusammenhang unwahrer Selbstdarstellung und partnerschaftlicher Chancen im Online-Dating uniba/49942011Zillmann, Doreen; Schmitz, Andreas; Blossfeld, Hans-Peter
Myths and facts about online mate choice. Contemporary beliefs and empirical findings uniba/49932011Schmitz, Andreas; Sachse-Thürer, Susann ; Zillmann, Doreen; Blossfeld, Hans-Peter
Organisationen als Akteure in sozialen Feldern - Eine Modellierungsstrategie am Beispiel deutscher Hochschulen uniba/59362011Baier, Christian; Schmitz, Andreas
Organisationen als Akteure in sozialen Feldern - Eine Modellierungsstrategie am Beispiel deutscher Hochschulen uniba/7182012Baier, Christian; Schmitz, Andreas
Partnerwahl als Praxis reziproker Klassifikation - Das Beispiel dyadischer Interaktionen auf einem Online-Partnermarkt uniba/17972013Schmitz, Andreas
Sozialraum- und Habituskonstruktion: Die Korrespondenzanalyse in Pierre Bourdieus Forschungsprogramm uniba/18102013Blasius, Jörg; Schmitz, Andreas
Survey topic and unit nonresponse uniba/63602014Zillmann, Doreen; Schmitz, Andreas; Skopek, Jan; Blossfeld, Hans-Peter
Survey Topic and Unit Nonresponse: Evidence from an Online Survey on Mating uniba/17912013Zillmann, Doreen; Schmitz, Andreas; Skopek, Jan; Blossfeld, Hans-Peter
The gendered dynamics of age preferences - Empirical evidence from online dating uniba/50382011Skopek, Jan; Schmitz, Andreas; Blossfeld, Hans-Peter