Browsing by Author: Lockl, Kathrin

Showing results 1 to 24 of 24
TitleYear of publicationAuthor(s)
Assessment of metacognitive knowledge in students with special educational needs uniba/62672014Händel, Marion; Lockl, Kathrin; Heydrich, Jana; Weinert, Sabine  ; Artelt, Cordula
Ausbildung von exekutiver Kontrolle uniba/144292004Lockl, Kathrin
Development of competencies across the life course uniba/455702019Weinert, Sabine  ; Artelt, Cordula ; Prenzel, Manfred; Senkbeil, Martin; Ehmke, Timo; Carstensen, Claus H.; Lockl, Kathrin
Disparitäten im Wortschatzerwerb: Zum Einfluss des Arbeitsgedächtnisses und der Anregungsqualität in Kindergarten und Familie auf den Erwerb lexikalischen Wissens uniba/4502012Weinert, Sabine  ; Ebert, Susanne; Lockl, Kathrin; Kuger, Susanne
Entwicklung des Metagedächtnisses bei Kindern und Jugendlichen uniba/42772010Lockl, Kathrin
Entwicklung metakognitiver Kompetenzen im Kindes- und Jugendalter uniba/138092006Lockl, Kathrin
Entwicklung von Metakognition uniba/154812007Lockl, Kathrin
Heterogenität als Herausforderung. Sprachliche Kompetenzunterschiede zwischen Kindern uniba/56482011Weinert, Sabine  ; Ebert, Susanne; Lockl, Kathrin; Müller, Thomas
Internal and external influences on vocabulary development in preschool children uniba/16882013Ebert, Susanne; Lockl, Kathrin; Weinert, Sabine  ; Anders, Yvonne ; Kluczniok, Katharina ; Roßbach, Hans-Günther
Interrelationships among theory of mind, executive control, language development, and working memory in young children: A longitudinal analysis uniba/144272005Lockl, Kathrin
Knowledge About the Mind: Links Between Theory of Mind and Later Metamemory uniba/165682007Lockl, Kathrin
Kognitive Grundlagen: Denken, Gedächtnis und Metakognition uniba/42242010Lockl, Kathrin
Kompetenztestung bei Grundschulkindern: Differenzielle Effekte unterschiedlicher Testbedingungen uniba/440732018Lockl, Kathrin; Händel, Marion; Artelt, Cordula
Kompetenztestung bei Schülerinnen und Schülern mit Förderschwerpunkt Lernen : Effekte unterschiedlicher Testbedingungen am Beispiel eines Tests zum metakognitiven Wissen uniba/219422015Händel, Marion; Lockl, Kathrin; Heydrich, Jana; Weinert, Sabine  ; Artelt, Cordula
Metacognitive knowledge in children at early elementary school uniba/208292014Haberkorn, Kerstin; Lockl, Kathrin; Pohl, Steffi; Ebert, Susanne; Weinert, Sabine  
Metacognitive knowledge in young children : Development of a new test procedure for first graders uniba/404702016Lockl, Kathrin; Händel, Marion; Haberkorn, Kerstin; Weinert, Sabine  
Precursors of metamemory in young children: The role of theory of mind and metacognitive vocabulary uniba/144332006Lockl, Kathrin
Predicting school achievement from early theory of mind : Differential effects on achievement tests and teacher ratings uniba/417472017Lockl, Kathrin; Ebert, Susanne; Weinert, Sabine  
Procedural metacognition in children: Evidence for developmental trends uniba/182582008Lockl, Kathrin
Sprache und Theory of Mind: Eine Längsschnittstudie bei Drei- bis Vierjährigen uniba/144282004Lockl, Kathrin
Sprachförderung uniba/158032008Weinert, Sabine  ; Lockl, Kathrin
The easily learned, easily remembered heuristic in children uniba/192672009Lockl, Kathrin
The effects of incentives and instructions on children's allocation of study time uniba/144702004Lockl, Kathrin
The memorizing-effort heuristic in judgments of learning: A developmental perspective uniba/192662009Lockl, Kathrin