Browsing by Author: Jungherr, Andreas

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TitleYear of publicationAuthor(s)
Alle Twitterer sind gleich, aber manche sind gleicher: Neue Gatekeeper und ihre Bedeutung für die Verbreitung von Nachrichten auf Twitter uniba/57382011Jungherr, Andreas; Jürgens, Pascal; Schoen, Harald
Analyzing political communication with digital trace data : the role of Twitter messages in social science research uniba/395202015Jungherr, Andreas
Auf der Jagd nach den 50.000 Klicks: E-Petitionen in Deutschland uniba/57412011Jungherr, Andreas; Jürgens, Pascal; Schoen, Harald
Breaking the barrier: Interactive Election Campaign Communication on Twitter during the German General Election 2009 uniba/39992010Jungherr, Andreas
Digital Trace Data in the Study of Public Opinion uniba/430362017Jungherr, Andreas; Schoen, Harald; Posegga, Oliver ; Jürgens, Pascal
Digital Trace Data in the Study of Public Opinion : An Indicator of Attention Toward Politics Rather Than Political Support uniba/413032016Jungherr, Andreas; Schoen, Harald; Posegga, Oliver ; Jürgens, Pascal
Digitale Werkzeuge als Teil der Infrastruktur politischer Kampagnen uniba/22622013Jungherr, Andreas
E-Petition in Deutschland: Zwischen niedrigschwelligem Partizipationsangebot und quasi-plebiszitärer Nutzung uniba/57672011Jungherr, Andreas
E-Petitionen und Twitter-Wahlkampf : digitale Methoden in der Politikwissenschaft uniba/53362011Jungherr, Andreas; Schoen, Harald
Forecasting the pulse: How deviations from regular patterns in online data can identify offline phenomena uniba/22592013Jungherr, Andreas; Jürgens, Pascal
Das Internet in Wahlkämpfen : Konzepte, Wirkungen und Kampagnenfunktionen uniba/13592013Schoen, Harald; Jungherr, Andreas
Is GOTV a universally applicable answer for campaigns to the challenge of fragmented audiences? uniba/7002012Jungherr, Andreas
leerE-Petitionen in Deutschland : zwischen niedrigschwelligem Partizipationsangebot und quasi-plebiszitärer Nutzung uniba/59062011Jungherr, Andreas; Jürgens, Pascal
Neues Kleid macht alten Newsletter erfolgreich uniba/40082010Jungherr, Andreas; Krohn, Malte; Ludwigs, David J.
Online Campaigning in Germany: The CDU Online Campaign for the General Election 2009 in Germany uniba/7222012Jungherr, Andreas
Picking the Right One in a Transient World uniba/4222010Schultz, Dan; Jungherr, Andreas
Die Rolle des Internets in deutschen Wahlkämpfen uniba/26522013Jungherr, Andreas
Die Rückkehr der Freiwilligen: Die steigende Bedeutung von GOTV in amerikanischen Kampagnen uniba/6952012Jungherr, Andreas
Schleppender Beginn : Deutsche Politiker entdecken Twitter nur zögerlich uniba/22152013Jungherr, Andreas
Sichtbarkeitsreport. Wie sichtbar sind die Webseiten Politischer Parteien für Suchmaschinen? uniba/57712011Jungherr, Andreas; Schoen, Harald
Small Worlds with a Difference: New Gatekeepers and the Filtering of Political Information on Twitter uniba/57292011Juergens, Pascal; Jungherr, Andreas; Schoen, Harald
Spannende Ergänzung uniba/4262012Jungherr, Andreas
Statistik-Zwischenruf: Twitter sagt nicht das Wahlergebnis vorher uniba/22202013Jungherr, Andreas
Testimony before the Commission on Security and Cooperation in Europe : "Twitter against Tyrants: New Media in Authoritarian Regimes" uniba/206462009Jungherr, Andreas
The DigiActive Guide to Twitter for Activism uniba/202392009Jungherr, Andreas
The German federal election of 2009 : The challenge of participatory cultures in political campaigns uniba/4282012Jungherr, Andreas
The interplay of theory and observation: a proposition for structured research on human behavior on the web uniba/4352009Jürgens, Pascal; Jungherr, Andreas; Heitmann, Benjamin
The political click : political participation through e-petitions in Germany uniba/4432010Jungherr, Andreas; Jürgens, Pascal
The political click: political participation through e-petitions in Germany uniba/40412010Jürgens, Pascal; Jungherr, Andreas
Through a Glass, Darkly: Tactical Support and Symbolic Association in Twitter Messages Commenting on Stuttgart 21 uniba/22142013Jungherr, Andreas; Jürgens, Pascal
Tweets and votes, a special relationship : the 2009 federal election in Germany uniba/22302013Jungherr, Andreas
Die Twitter-Schatten von Angela Merkel und Peer Steinbrück: Auslöser und Themen uniba/22182013Jungherr, Andreas
Twitter-Talk zum #tvduell: Mehr als #Merkelkette? uniba/22342013Jungherr, Andreas
Twittering Dissent: Social Web Data Streams as Basis for Agent Based Models of Opinion Dynamics uniba/202312009Jungherr, Andreas
Twitternde Politiker : Zwischen buntem Rauschen und Bürgernähe 2.0 uniba/4232009Jungherr, Andreas
Twitterprognosen, oder: Warum die Piratenpartei beinahe die Wahl 2009 gewonnen hätte uniba/57872010Jungherr, Andreas; Jürgens, Pascal; Schoen, Harald
Unterstützer als politische Botschafter gewinnen uniba/40462010Jung, Christian; Jungherr, Andreas
Wahlkampf vom Sofa aus: Twitter im Bundestagswahlkampf 2009. uniba/4422011Jürgens, Pascal; Jungherr, Andreas
Wer hat, dem wird gegeben: Politische Beteiligungen im Internet, 2011 uniba/57392011Jungherr, Andreas
Why the Pirate Party Won the German Election of 2009 or the Trouble With Predicionts: A Response to Tumasjan, A. , Sprenger ,T.O., Sander, P.G., & Welpe, I.M. "Predicting Elections With Twitter: What 140 Characters Reveal About Political Sentiment" uniba/4192012Jungherr, Andreas; Jürgens, Pascal; Schoen, Harald
Wie sichtbar sind die Webseiten politischer Parteien für Suchmaschinen? uniba/57342011Jungherr, Andreas; Ludwigs, David J.; Schoen, Harald